AMD Radeon Instinct MI100 leak main

הדלפה: ה-MI200 של AMD יגיע בתצורת MCM

אחד הסגמנטים הרווחיים והחשובים ביותר בתחום המחשוב הוא האנטרפרייז שבו NVIDIA ואינטל שולטות כמעט באין מפריע. בעוד ש-AMD נחשבת לשחקנית די חלשה בתחום, נראה שיש לה תוכניות גדולות במיוחד לתחרות הבאה כנגד ארכיטקטורת Hopper של NVIDIA ו-Xe-HPC של אינטל.

זה לא סוד שכרטיסי המסך הבאים של אינטל ו-NVIDIA יגיעו בתצורת MCM, כלומר מודול אחד הכולל בתוכו מספר שבבים נפרדים. אינטל אף הצהירה על כך בכמה אירועים גדולים ובציוצים בטוויטר. כעת, דרייבר לינוקס חדש חושף כי גם ה-MI200 של AMD יגיע בתצורת MCM כמו גם המעבדים שלה.

amd mi200 mcm driver
מתוך הדרייבר. קרדיט: freedesktop

 

ה-MI200 הוא מחליפו של ה-MI100 כאשר על פי ההערכות הוא אמור להתחרות בדגמי הדגל של אינטל ו-NVIDIA. בדרייבר שנחשף ניתן לראות את ה-MI200 תחת שם הקוד שלו: "Aldebaran". ניתן לראות ברמת הקוד התייחסות לשני השבבים שלו – die_0 ו-die_1. יהיה מעניין לראות אם AMD תציע גרסאות חזקות יותר עם יותר שבבים כפי שאינטל מתכננת לעשות עם ה-Xe-HPC שעדיין לא הגיע לאור הזרקורים.

עוד ידוע לנו כי ה-MI200 יגיע עם זיכרון מסוג HBM2E אשר יקנה לכרטיס המסך רוחב פס גבוה במיוחד עם זמן שיהוי (Latency) מינימלי בתקשורת שבין זיכרון ה-Vram לשבבי העיבוד עצמם.

ל-AMD יש עוד דרך ארוכה לעשות על מנת שתוכל לקחת נתח שוק משמעותי בתחום האנטרפרייז. בעוד ש-NVIDIA ואינטל מציעות פורטפוליו רחב של כלים וספריות לרשות המפתחים, אצל AMD אין היצע כה גדול ומרשים של פתרונות כאלו. אנחנו מקווים שבמהלך 2021 אנחנו נראה את AMD משקיעה יותר משאבים בפיתוח ספריות תוכנה ייעודיות ליישומי אנטרפרייז ו-HPC. מי יודע, אולי 2021 תיהיה שנת הפריצה של AMD בתחום השרתים.

לרכישת כרטיסי מסך מסדרת RX 6000 לחצו כאן

לרכישת ה-RX 6700XT לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן