businessman-touching-the-tip-of-a-bar-chart

אינטל לוקחת נתח שוק מ-AMD לראשונה זה 3 שנים

מאז ש-AMD נכנס לשוק בסערה בשנת 2017 היא הצליחה לקחת נתח שוק משמעותי בתחום המעבדים ועלתה על הציפיות של אנליסטים רבים. יש מי שיגיד ש-AMD תפסה את אינטל לגמרי לא מוכנה מה שגרם לה לאבד נתח שוק לא קטן.

אנשים וגיימרים רבים עשו את המעבר מאינטל ל-AMD בשנים האחרונות כאשר אחוז האנשים שעוברים ל-AMD הלך וגדל מדי שנה. אינטל לא נשארה אדישה לתחרות והשיקה גם היא לא מעט מעבדים חדשים בשנים האחרונות במטרה לחסום את המהלכים של AMD.

דו"ח חדש שפורסם בימים האחרונים חושף מגמת שינוי בתחום המעבדים כאשר לראשונה זה 3 שנים אינטל מצליחה לקחת נתח שוק מ-AMD בתחום מעבדי המחשבים השולחנים וכן גם בתחום המעבדים למחשבים ניידים. עד השנה, AMD היוותה פתרון בעל תמורה גבוהה למחיר ועיקר המיתוג שלה היה המחירים הנמוכים יותר ביחס לשוק.

עם השקת ארכיטקטורת Zen3 ומעבדי Ryzen 5000 החליטה AMD להעלות את מחירי ה-MSRP. לצד העלייה במחירי ה-MSRP החלו שיבושים רבים באספקת המעבדים שהובילו לעליות מחירים נוספות. בארץ למשל, ה-i5-10600KF זול בכמה מאות שקלים מהמתחרה שלו ה-Ryzen 5 5600X מה שהופך את המעבד של אינטל להרבה יותר אטרקטיבי עבור גיימרים.

אינטל כמובן לא עוצרת כאן והיא מתכננת להשיק במהלך 2021 מספר סדרות מעבדים שאמורות לעשות ל-AMD חיים קשים. חשוב גם לזכור כי אינטל שולטת כבר שנים רבות בתחום המעבדים לשרתים עם נתח עצום. מדובר באחד מנתחי השוק הרווחיים ביותר שאותו AMD לא מצליחה לקחת.

באחרונה אינטל גם הודיעה על רווחי שיא בשנת 2020 עם היקף ייצוא של 8 מיליארד ש"ח מישראל בלבד. נראה ש-2021 תהיה שנה בהירה יותר לאינטל שמתמודדת עם תחרות לא פשוטה מצד AMD. המסקנה המתבקשת היא שעדיין מוקדם להספיד את אינטל. נכון, היא עברה תקופה לא פשוטה אך יש לה עדיין כמה קלפים מתחת לשרוול.

לפי המחקר של חברת Mercury, אינטל עלתה הרבעון לנתח שוק של כ-81% לעומת נתח שוק של כ-80% ברבעון הקודם. אחוז אחד נשמע מעט אך חשוב לזכור כי מדובר באקוסיסטם המעבדים העולמי וכי מאחורי כל אחוז ישנה כמות עצומה של אנשים. יהיה מעניין לראות את השינויים לאורך כל 2021.

לרכישת מעבדי אינטל מהדור העשירי לחצו כאן

מעוניינים במחשב חדש? מוזמנים להתייעץ בקבוצת הפייסבוק שלנו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן