amd ryzen cpu and socket

חברת ASRock תוסיף תמיכה במעבדי Ryzen 5000 בלוחות אם מסוג X370

מפות הדרכים הרשמיות של AMD מראות כי לוחות האם בעלי צ'יפסט (Chipset) מסדרה 300 לא יתמכו באופן רשמי במעבדים החדשים מסדרת Ryzen 5000. יחד עם זאת, יצרנית לוחות האם ASRock החליטה לחרוג ממפות הדרכים והתוכניות של AMD כאשר באחד מפורומי החומרה ברשת הודלפה גרסת אלפה ל-BIOS המאפשר תמיכה במעבדים החדשים.

בתוך הפורום של חברת JZelectronic אחד המשתמשים הדליף גרסת BIOS בשם P6.61 המיועדת ללוח האם X370-Taichi ומוסיפה לו תמיכה במעבדים החדשים. חשוב לציין כי מדובר בשלב הזה בגרסת אלפה בלבד אך זה בהחלט מרשים ש-ASRock מציגה תמיכה גם בלוחות אם בני 4 שנים ובסמוך להשקת המעבדים.

188 asrock x370 5600x leak
קרדיט: 188号

בנוסף להדלפת גרסת ה-BIOS הועלתה לפורומים גם תמונה מתוך ממשק ה-BIOS בה ניתן לראות כי לוח האם נדלק ומזהה כראוי את ה-Ryzen 5 5600X. המדליף הידוע 188号 העלה גם הוא תמונה בה ניתן לראות צילומי מסך מתוך CPU-Z המאשרים גם הם כי גרסת ה-BIOS המסתורית תומכת במעבדים החדשים.

כמובן חשוב לציין כי לא ידוע מתי תצא גרסה גרסה יציבה ורשמית וכן חשוב לזכור שפיצ'רים כמו PCIe 4.0 ו-Smart Access Memory ככל הנראה לא ייתמכו בלוחות אם המבוססים על X370. כך או כך, זה בהחלט מרשים לראות שלוחות אם שהושקו ב-2016 מציגים תמיכה גם במעבדים החדשים ביותר של AMD.

בשלב זה ASRock לא מסרה תגובה רשמית בנושא. מעניין אם חברות נוספות יצטרפו ל-ASRock ויוסיפו תמיכה ללוחות אם המבוססים על X370.

לרכישת לוחות אם של ASrcok לחצו כאן

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן