שמועה: אינטל תשתמש בתהליך הייצור TSMC 5nm ב-2022

אינטל הודיעה לאחרונה כי ליתוגרפיית ה-7nm שלה תיכנס לשלבי ייצור המוני רק בשנת 2023 כאשר במקביל גורמים מדווחים כי היא שוקלת להעביר את הייצור לחברה חיצונית. בנוסף, לא מזמן דיווחנו כי אינטל כבר הזמינה שבבי 6nm מ-TSMC ולפי המידע החדש העומד לרשותנו ייתכן וההזמנה הזו הולכת לגדול בקרוב.

מקורות בתעשייה מדווחים לאתר החדשות הסיני MyDrivers כי במהלך 2022 אינטל תמכור ותפיץ מעבדי 5nm אשר ייוצרו במיקור-חוץ אצל יצרנית שבבים חיצונית. כאמור, המהלך מגיע על רקע דחיות נוספות בהליכי הפיתוח של ליתוגרפיות מתקדמות.

בשלב זה לא ידוע באיזו יצרנית שבבים אינטל תבחר אך סביר להניח כי היא תנסה לסגור חוזה אל מול TSMC הנחשבת ליצרנית השבבים הגדולה והמובילה בשוק. עוד גורמים מעריכים כי כבר בתחילת 2021 אינטל תוציא הודעה רשמית אודות עתיד חטיבת הייצור שלה שנמצאת כיום בסימן שאלה גדול.

במידה והשמועות נכונות, אנחנו נהיה עדים לראשונה בעולם למעבדים של אינטל המיוצרים אצל חברה חיצונית. נזכיר כי נכון לרגע כתיבת הכתבה אינטל אישרה כי מעבדי Alder Lake S ייוצרו בליתוגרפיית 10nm בשנת 2021 כך שהמעבר ל-5nm בשנת 2022 נראה הגיוני ונכון. המעבר צפוי גם להדביק את הפער שנפתח בין אינטל ל-AMD בכל הנוגע לליתוגרפיות המעבדים.

במידה ואינטל אכן תחליט להעביר את הייצור ל-TSMC יהיה מעניין לראות את התחרות בין אינטל AMD, אפל ואנבידיה על נפח הייצור של TSMC שגם ככה עובדת בימים אלו בתפוקה מלאה ולא משאירה יותר מידי מקום ללקוחות נוספים. ואם כבר מדברים על אפל ו-TSMC נציין כי מעבד ה-M1 של אפל משתמש כבר היום בליתוגרפיית 5nm של TSMC מה שהופך את אפל ליצרנית המעבדים המשתמשת בליתוגרפיה המתקדמת ביותר בשוק.

מה דעתכם? האם אינטל צריכה להעביר את פעילות הייצור לחברה חיצונית?

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן