nvidia rtx 3080ti main image

כל מה שידוע לנו על סדרת RTX 30 של NVIDIA

ככל שהזמן עובר הרשת מתמלאת בכמויות עצומות של שמועות אודות סדרת RTX 30XX של NVIDIA. חלק מן השמועות נראות כמזויפות ואילו החלק האחר שלהן נראה הגיוני קצת יותר. כשזה מגיע להשקה של כרטיסי מסך חדשים יש התלהבות רבה ברשת ובהתאם המון שמועות. בכתבה הזו נרכז את המידע המשמעותי שיש לנו אודות סדרת RTX 30XX.

תאריך ההשקה

נתחיל מתאריך ההשקה המשוער, הרי בסופו של יום רובנו רוצים לראות כבר את ההשקה ולקבל סוף סוף את הנתונים הרשמיים ומבחני הביצועים. נכון להיום רצות ברשת שמועות אודות שני זמני השקה אפשריים, האחד הוא במהלך חודש אוגוסט בתערוכת Gamescom ואילו השני הוא במהלך חודש ספטמבר כאשר מקור סיני טוען כי ההשקה תתרחש ב-17/09. ההערכה שלנו היא ש-NVIDIA התלבטה בין שני הזמינים האלו ומכאן מגיע שוני המידע שבין המקורות השונים.

סברה מעמיקה יותר אומרת כי ייתכן ונראה הכרזה מצומצמת באוגוסט בה נראה רק דגמי רפרנס מ-NVIDIA ואילו בספטמבר אנחנו נראה את הדגמים של היצרניות השונות כמו ASUS, GALAX, MSI, Gigabyte וכדומה. בשלב זה לא הצלחנו להשיג הוכחה חד משמעית לאף אחת מן השמועות הללו אך מה שבטוח הוא שההשקה תגיע ממש בקרוב.

ביצועים

לצערנו, לאור הכמות העצומה של המידע המזויף שרץ ברשת אין לנו מידע חד משמעי אודות הביצועים של סדרת RTX 30XX. חשוב גם לזכור כי מאחר ויש עוד כמה שבועות עד להשקה, הביצועים יכולים להשתנות בהתאם לגרסאות הדרייברים השונות. כרגע ההערכה היא כי שיפור הביצועים בין סדרת ה-RTX 30XX לסדרת RTX 20XX יעמוד על כ-20% ואולי אפילו קצת יותר.

אחד הדברים היותר מעניינים הוא דווקא ביצועי ה-Ray Tracing כאשר מספר מקורות דיווחו בעבר כי הודות להתקדמות טכנולוגית בייצור השבבים, NVIDIA תשלב רכיבים ייעודים לעיבוד Ray Tracing על שבב סיליקון נפרד והדבר יאפשר ליהנות מאפקטי תאורה מציאותיים מבלי לגרום לפגיעה גדולה בביצועים אם בכלל. עוד יהיה מעניין לראות את טכנולוגיית DLSS 3.0 אשר ככל הנראה תיהיה זמינה במגוון רחב משחקים וגם היא תאפשר שיפור בביצועים ברזולוציות הגבוהות. לפי בדיקה שנעשתה על ידי אדם לב ארי כאן, מדובר על שיפור של כ-25%.

מחברי החשמל

אחת ההפתעות הגדולות ביותר של ההשקה הזו היא מחבר ה-12pin החדש שככל הנראה ישולב עם סדרת ה-RTX 30XX, או לפחות עם דגמי הדגל שלה. במשך שנים רבות ראינו כרטיסי מסך עם מחברי 6PIN, מחברי 8PIN והשילובים ביניהם. מחבר 12pin ידרוש מתאם מיוחד או ספק כוח חדש והמהלך נועד ככל הנראה על מנת לאפשר לספק הרבה יותר חשמל לכרטיסי המסך החדשים.

עוד חשוב לזכור כי אנחנו עדיין לא יודעים האם המחבר הזה יהיה בכלל הגרסאות של ה-RTX 30XX או שמא מדובר במחבר ייעודי לדגמי ה-Founders Edition ולכרטיסי הרפרנס.

סיכום

השמועות שרצות ברשת הן רבות אך המידע הוודאי שעומד ברשותנו הוא מועט. כמידי שנה הציפייה לכרטיסי המסך החדשים של NVIDIA היא רבה ובהתאם צצות שמועות רבות. בכתבה הזו הבאנו כמה נקודות חשובות והשתדלנו לסנן את המידע ככל הניתן. אנחנו כמובן נמשיך לעקוב אחר ההדלפות השונות ולעדכן בהתאם.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן