הדלפה נוספת מאשרת: ה-Apple silicon יגיע עם 12 ליבות

במהלך כנס WWDC 2020, הכריזה אפל (Apple) כי היא תנטוש את מעבדיה של אינטל (Intel) ותפתח מעבדים באופן עצמאי בהתבסס על הטכנולוגיות של ARM בדומה למה שאפל עושה כיום בשוק הטלפונים. באותה ההכרזה ב-WWDC אפל בחרה שלא לחשוף מידע אודות המפרט הסופי של המעבד/מעבדים שהיא מפתחת.

בשלב זה אנחנו עדיין לא יודעים במדויק מתי תחשוף אפל את המעבדים החדשים ואנחנו לא יודעים מתי בדיוק מחשבים עם אותם המעבדים יגיעו לשוק. יחד עם זאת, מקורות מהימנים ברשת הצליחו להשיג לידיהם כמה פרטים מעניינים במיוחד אודות Apple silicon. ראשית, כפי שנחשף כבר במספר הדלפות, המעבדים החדשים יגיעו עם 12 ליבות כאשר המעבדים יכללו 8 ליבות "גדולות" ועוד 4 ליבות "קטנות". נזכיר כי גם אינטל מפתחת מעבדים בתצורה הזו תחת שם הקוד Alder Lake S.

בנוסף, ממבחני ביצועים מועטים שדלפו לרשת ניתן לראות כי שבב ה-A12Z הניסיוני שאפל שלחה למפתחים מתעלה על הביצועים של ה- Surface Pro X של מייקרוסופט (Microsoft). ממבחני ביצועים נוספים עולה גם כי ה-A12Z מתעלה על הביצועים הגרפיים של ה-Ryzen 5 4500U ושל ה-i7-1065G7 במבחנים המבוססים של OpenCL.

יחד עם זאת חשוב לזכור שהמרכיב העיקרי לייתרון של אפל הוא האופטימיזציה של מערכת ההפעלה. בדיוק כמו בשוק הסלולרי, יש לאפל את היכולת לבצע אופטימיזציה מעולה בין החומרה והתוכנה שכן יש לה שליטה מלאה על שתיהן. המשמעות של כך היא תקשורת יעילה בין החומרה לתוכנה מה שמשפר באופן ישיר ואף משמעותי את הביצועים.

לצערנו, בשלב זה אין מידע ברשת אודות המפרטים הסופיים והמדוייקים כמו TDP, תדרי שעון ועוד שכן אנחנו עדיין רחוקים יחסית מן ההגעה של ה-Apple silicon לשוק. מאחר ומדובר עדיין בגרסה הנדסית של המעבד ייתכן וביום ההשקה אפל תציג מעבדים עוצמתיים עוד יותר. אין ספק שהציפייה היא רבה וכך גם הפוטנציאל של Apple.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן