מעבד לשרתים המבוסס על ארכיטקטורת Ice Lake במבחן ביצועים ראשון

זה לא סוד שאינטל מתקשה לייצר מעבדים בליתוגרפיית 10nm בכמות מסחרית. בעוד שעל פי מפות הדרכים המקוריות היינו כבר אמורים לראות מעבדי 10nm בכל נתחי השוק, נכון להיום אינטל מציעה מעבדים המיוצרים ב-10nm רק במחשבים ניידים ואילו שאר המעבדים שלה מיוצרים בליתוגרפיית 14nm.

במקביל, חברת AMD דוהרת קדימה ומייצרת את המעבדים שלה במפעלים של יצרנית השבבים המפורסמת TSMC בליתוגרפיית 7nm המתקדמת והדבר מעמיד את אינטל בעמדת נחיתות בכל הקשור לצריכת חשמל ופליטת חום. AMD ניצלה את המצב והצליחה להיכנס גם לשוק השרתים ובשנה האחרונה היא צוברת תאוצה של ממש הודות לחתימה על חוזים עם חברות מובילות כמו AWS, Google ו-Oracle.

אינטל כמובן מסרבת להישאר מאחור ולא מתכוונת לאבד את נתח השוק העצום שלה בכזו קלות ולמעשה היא עובדת במלוא המרץ בשנים האחרונות על מעבדי Xeon חדשה לשרתים המבוססים על ארכיטקטורת Ice Lake אשר מיוצרת בליתוגרפיית 10nm ונמצאת בשימוש כיום רק במחשבים ניידים. עד היום ראינו רק אזכורים מעטים ל-Ice Lake לשרתים, בעיקר במסמכים שדלפו לרשת ומשמועות שהגיעו למדליפים מפורסמים.

כעת, בהדלפה חדשה המגיעה אלינו מהמדליף הידוע TUM_APISAK אנו מקבלים הצצה ראשונה לביצועי מעבד Xeon ראשון המבוסס על ארכיטקטורת Ice Lake במבחן הביצועים Geekbench 4 הבודק את ביצועי הליבה הבודדת ואת ביצועי ריבוי הליבות כאשר לכל אחד מהם הוא נותן ציון בנפרד.

Intel xeon ice lake benchmark
מבחן הביצועים. קרדיט: Tom's Hardware

 

המעבד שנחשף בהדלפה הוא מעבד בעל 24 ליבות עם תדר בסיס של 2.2Ghz ותדר עבודה מירבי של 2.9Ghz. עוד ניתן לראות כי המעבד מצויד ב-36MB של זיכרון Cache L3. חשוב לזכור כי מדובר בגרסת ES של המעבד, כלומר שבב פיתוח ועל כן מפרט המעבד ותוצאות מבחן הביצועים עשויות להיות שונות בזמן ההשקה.

אם כבר מדברים על ביצועים, המעבד הגיע לניקוד של 3,989 נקודות בביצועי הליבה הבודדת וניקוד של 41,588 נקודות בביצועי ריבוי הליבות. תוצאות אלו מעמידות אותו ממש מתחת ל-AMD EPYC™ 7402P המציג כמות ליבות דומה אך בתדרים גבוהים יותר בכ-600Mhz.

לפי השמועות, אינטל צפויה להכריז על מעבדי Xeon המבוססים על ארכיטקטורת Ice Lake במהלך הרבעון השלישי של שנת 2020. אחת השאלות הגדולות ביותר שיעמדו סביב ההשקה הזו היא זמינות המלאי שכן אינטל מתמודדת עם מחסור של מגוון רחב של מעבדים וביניהם גם מעבדי הדור העשירי שהושקו בסוף חודש אפריל השנה (2020)

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן