אינטל צועדת אחורה? האם דור 11 לא יציע מעבדים בעלי יותר מ-8 ליבות?

הדור העשירי של אינטל רק יצא לשוק, חלק מן המעבדים עדיין לא הגיעו לחנויות ולמלאי בארץ. יחד עם זאת, מעבדי דור 11 – הדור הבא של אינטל (Intel) החלו לצוץ ברשת במגוון של מפות דרכים ואפילו מבחני ביצועים.

בכל מבחני הביצועים ומפות הדרכים שעד עתה הודלפו לרשת, לא מוזכרים שום מעבדים בעלי יותר מ-8 ליבות. זאת לעומת הדור העשירי בו ראינו את מעבדי ה-i9 כמו ה-i9-10900K מצוידים ב-10 ליבות ו-20 נימים (Threads). למי שלא עוקב אחר כל הדלפה והדלפה, דור 11 העונה לשם הקוד Rocket Lake S הוא המחליף הרשמי של Comet Lake S והוא צפוי להיות השני והאחרון אשר תומך בתושבת LGA 1200.

על פי המידע שרץ ברשת, מעבדי ה-Rocket Lake S צפויים להציע שיפורי תדרים, שיפורי IPC וכן גם להביא לראשונה תמיכה ב-PCIe 4.0 למעבדי המיינסטרים של אינטל כאשר AMD כבר השיקה מעבדים ולוחות אם אשר תומכים בתקן זה לפני מספר חודשים.

intel rocket lake leak specs

ובחזרה לסוגייה המרכזית, בשלב זה אנחנו לא יכולים לאשר במאת האחוזים כי אינטל אכן תשיק את הדור ה-11 עם כמות ליבות פחותה מזו של הדור ה-10 אך לפי המידע שמגיע אלינו נכון לרגע כתיבת הכתבה הסיכויים שמהלך כזה יקרה הולכים וגדלים. זה לא סוד שמהלך שכזה מצד אינטל מוזר ביותר שכן אחד מן הפרמטרים החשובים ביותר למשתמשים רבים הוא כמות הליבות – פרמטר ש-AMD מובילה בו הודות לטכנולוגיית Infinity Fabric וארכיטקטורת Zen.

ביצועים

כפי שהזכרנו בתחילת הכתבה, הודלפו לרשת גם כמה מבחני הביצועים. רוב ההדלפות הן ממבחן הביצועים 3DMark Fire Strike אשר כולל בתוכו מבחני ביצועים למעבד, לכרטיס המסך ולשילוב ביניהם. כפי שניתן לראות במבחן הביצועים שבתמונה, המעבד שנבחן מגיע עם 8 ליבות ו-16 נימים (Threads) בתדר בסיס של 3.2Ghz ובתדר עבודה מירבי של 4.3Ghz. מאחר ומדובר בגרסה לא סופית של המעבד, שאר הפרטים לא זוהו כראוי על ידי מבחן הביצועים.

intel rocket lake leak benchmark

במבחן ה-Physics Score, הבודק את ביצועי המעבד, ניתן לראות ניקוד של 18,898 נקודות. לשם ההשוואה, ה-i7-10700K המגיע עם כמות ליבות זהה, מגיע לניקוד של כ-26,000 נקודות. הניקוד הנמוך נובע ככל הנראה מעצם העובדה כי מדובר במעבד ES (גרסה נסיונית/הנדסית) וכי לא מדובר במעבד הסופי שיגיע לצרכנים.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן