TSMC

חברת NVIDIA מתכוננת לדורות הבאים ומזמינה כמות גדולה של שבבי 5nm ו-7nm מ-TSMC

אתר הידיעות המפורסם DigiTimes מדווח כי יצרנית כרטיסי המסך המפורסמת NVIDIA הזמינה מחברת TSMC כמות גדולה של שבבים בתהליכי הייצור 7nm ו-5nm. ההזמנה הגדולה הזו מרמזת לנו על ארכיטקטורות חדשות מבית NVIDIA אשר יושקו ממש בקרוב.

נזכיר כי נכון להיום, חברת TSMC או בשמה המלא, Taiwan Semiconductor Manufacturing Company, נחשבת ליצרנית השבבים המובילה בשוק המייצרת את מעבדיה של Apple, את המעבדים וכרטיסי המסך של AMD וגם את כרטיסי המסך של NVIDIA. זו גם לא השנה הראשונה בה פונה NVIDIA ל-TSMC שכן אחוז גדול מן הארכיטקטורות שלה וביניהן Turing, Volta וגם Pascal יוצרו במפעליה של TSMC.

בשלב זה, NVIDIA טרם השיקה באופן רשמי מוצרים בתהליכי ייצור (ליתוגרפיה) הקטנים מ-10nm ולמעשה, ארכיטקטורת Turing מיוצרת ב-12nm במפעליה של TSMC. השמועות ההולכות וגוברות על ארכיטקטורת Ampere של NVIDIA שהולכת להיחשף בימים הקרובים מתחזקות לאור ההזמנה של NVIDIA שכן, על פי המידע שיש ברשותנו Ampere צפויה להיות מיוצרת ב-7nm במפעליה של TSMC.

ההזמנות הגדולות לשבבי 5nm הן די מפתיעות והן מיוחסות כנראה לארכיטקטורת Hopper שתחליף את Ampere ותשחק תפקיד מרכזי וחשוב ב-2021. המידע שיש ברשותנו אודות Hopper הוא מועט אך אנו יודעים כי ארכיטקטורה זו תכלול טכנולוגיות כדוגמת Multi Chip Module ולפי לוח הזמנים שלה, היא תהווה תחרות ישירה לארכיטקטורת ה-Xe של אינטל שגם היא תשתמש בטכנולוגיות חדשניות כמו Multi Chip Module ו-3D Stacking.

מעניין לראות שכבר בשלב כה מוקדם, NVIDIA מזמינה כמות גדולה של שבבי 5nm. ייתכן ומדובר בניסיון להקטין את זמינות המלאי ופסי הייצור ל-AMD שכן לאור גידול המכירות שלה, היא הופכת ללקוח ענק ומשמעותי ל-TSMC וכתוצאה מכך, פסי ייצור רבים של 7nm נמצאים בשימוש של AMD ולא זמינים לחברות כמו NVIDIA או אפילו Apple.

עוד חשוב לציין כי מקורות יודעי דבר מסרו ל-DigiTimes כי ייתכן ובדומה לארכיטקטורת Pascal, גם השנה NVIDIA תייצר חלק מן השבבים שלה במפעליה של חברת סמסונג (Samsung) אך בשלב זה אין לנו אינדיקציה ממשית לכך. יהיה מאוד מעניין לראות כיצד תשתנה הדינמיקה בשוק לאור הביקוש העצום לשבביה של חברת TSMC. אם כבר מדברים על הביקוש, ייתכן מאוד ו-TSMC תצטרך להרחיב את מפעליה במטרה לעמוד בביקוש של התאגידים הגדולים ויחד עם זאת גם לביקוש של הקטנים היותר.

במקביל, גורמים בכירים בממשל ארצות הברית נמצאים במגעים עם TSMC במטרה להקים מפעלים שלה בארצות הברית. לפי שעה, לא ידוע לנו על הסכם סופי שנסגר בין TSMC לממשל ארצות הברית. בנוסף, במידה והשיחות יבשילו המפעל צפוי לקום בשיתוף חזרתה של Apple לארה"ב שגם היא נחשבת ללקוחה גדולה של TSMC. במידה והדבר ייצא לפועל, אנו מעריכים כי המפעל יקום כבר בשנה הבאה.

עדכון 15/05/2020: על פי דיווחים ממקורות רבים בארה"ב, חברת TSMC נענתה לבקשת הממשל האמריקני ותקים באריזונה מפעל לייצור שבבים בליתוגרפיית 5nm. היקף ההשקעה של TSMC מוערך בכ-12 מיליארד דולרים שייתפרסו לאורך השנים 2021 עד 2029.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן