intel xe render

הדלפה חדשה חושפת סימנים ראשונים לכרטיס מסך עוצמתי מבית אינטל

לפני מספר שנים החליטה אינטל (Intel) לנסות ולהיכנס פעם נוספת לשוק כרטיסי המסך ולהתחרות ב-NVIDIA וב-AMD, זאת לאחר מספר ניסיונות שלא צלחו בעבר הרחוק של החברה. אחת הסיבות המרכזיות לניסיון הזה של אינטל הוא ההצטרפות של Raja Koduri לחברה שכיהן בעבר כמנהל חטיבת כרטיסי המסך של AMD.

מאז הצטרפותו של Raja Koduri לחברה, לא זכינו להרבה פרטים אודות כרטיסי המסך של אינטל. אנחנו כן יודעים כי הארכיטקטורה תיקרא Intel Xe וכי החברה מכוונת לגיימרים אך גם לשוק ה-Enterprise – לשרתים ויישומי HPC. בנוסף, במהלך תערוכת CES 2020 אינטל אף נתנה לעיתונאים הצצה לכרטיס מסך המיועד לגיימינג (DG1 LP), בלי יותר מידי פרטים ואפילו ללא מד FPS בתוך המשחק. חשיפה זו עוררה לא מעט עניין ברשת ובין היתר גם אכזבה חלקית שכן, מדובר היה בכרטיס מסך Low-Mid Range המיועד לגיימינג ברזולוציית 1080p.

כעת, כמה חודשים לאחר מכן מסמכים חדשים הקשורים לליבה הגראפית Iris Plus המובנית בתוך מעבדיה של אינטל (iGPU) חושפת פרטים חדשים אודות שבב עיבוד חדש Intel Xe HP DG2. צמד האותיות HP מסמן למעשה High Perfomence מה שכמובן אומר כי הדגמים הללו אמורים להתחרות בדגמי הדגל העתידיים של NVIDIA ו-AMD. ההדלפה אף מתארת שלוש גרסאות שונות עם כמות Execution Units (בקצרה: EU) שונה. הדגם הבסיסי יגיע עם 128 יחידות EU, הדגם האמצעי עם 256 יחידות EU ולבסוף, הדגם העוצמתי ביותר צפוי להגיע עם 512 יחידות EU.

-iDG2HP512 = "Intel (R) UHD Graphics, Gen12 HP DG2" "gfx-driver-ci-master-2624"
-iDG2HP256 = "Intel (R) UHD Graphics, Gen12 HP DG2" "gfx-driver-ci-master-2624"
-iDG2HP128 = "Intel (R) UHD Graphics, Gen12 HP DG2" "gfx-driver-ci-master-2624"

עוד ידוע לנו כי כרטיסי המסך העתידיים של אינטל צפויים להתבסס על ליתוגרפיית 7nm EUV ואף על טכנולוגיות כדוגמת Multi-Chip-Module (בקצרה: MCM) מה שאמור להעמיד את החברה בחזית הטכנולוגיה בתחום כרטיסי המסך. לצערנו, בשלב זה עדיין מוקדם להסיק האם ליבת ה-DG2 HP מיועדת לגיימרים או לשוק המקצועי אך זה בהחלט משמח כי אינטל כן תנסה להתחרות בדגמי הדגל של NVIDIA ו-AMD ולא תסתפק בשוק הנמוך. הגיע הזמן להעצים את התחרות גם בשוק כרטיסי מסך.

חשוב לזכור כי לאינטל יש עוד דרך ארוכה. במשך שנים תחום הבינה המלאכותית עובר אופטימיזציה לכרטיסי המסך של NVIDIA ושוק המשחקים מתאים את עצמו לכרטיסי המסך של NVIDIA ו-AMD. על מנת לבצע כניסה כמה שיותר חלקה לשוק תאלץ אינטל לעבוד קשה ובצורה הדוקה מול חברות רבות על מנת להבטיח אופטימיזציה ראויה של התוכנות והמשחקים השונים לכרטיסי המסך הייעודיים החדשים שלה.

הייתם קונים כרטיס מסך של אינטל או נאמנים לירוקים או האדומים? מוזמנים לכתוב לנו בתגובות.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן