Huawei Atlas 300 AI Accelerator Card

חברת Huawei צפויה להיכנס לשוק כרטיסי המסך לשרתים

שוק כרטיסי המסך כבר לא שומם כמו בעבר. בנוסף ל-NVIDIA ו-AMD שהתחרות ביניהן הולכת ומתעצמת לאט לאט, מסתמן כי חברת Huawei צפויה להיכנס לתחום כרטיסי המסך כבר השנה ואולי אפילו להקדים את אינטל (Intel). על פי מידע שמגיע מסוכנות העיתונות הקוריאנית elec, חברת Huawei תפתח כרטיסי מסך לשוק השרתים תחת החטיבה העסקית Cloud and AI Business Group.

על פי המידע שמגיע אלינו בימים אלו ממש, חברת Huawei מגייסת מהנדסים ומנהלים בעלי ניסיון בתחום כרטיסי המסך ואף פונה למהנדסים ועובדים לשעבר של NVIDIA שמובילה כיום את תחום כרטיסי המסך לשרתים ובינה מלאכותית. נזכיר כי זהו לא הצעד הראשון של Huawei בתחום הבינה המלאכותית והשרתים. במהלך השנה שעברה, השיקה Huawei את שבב העיבוד Ascend 910 לתחום הבינה המלאכותית ובהמשך השנה היא השיקה גם את ה-Atlas 900 ואף הכריזה עליו כ-Cluster המהיר ביותר לאימון בינה מלאכותית – AI.

כניסה של Huawei לשוק כרטיסי המסך לשרתים עשויה להיות בעייתית וקשה במיוחד לאור ההגבלות המוטלות עליה על ידי ארצות הברית. עוד מעניין לראות כי Huawei מתכננת להיכנס לשוק בזמן קצר במיוחד ואולי אפילו להקדים את אינטל. מדובר בזמן קצר במיוחד לפיתוח, בדיקה וייצור של שבבים והדבר ידרוש מ-Huawei הסבה של המון פסי ייצור ולא מעט שעות עבודה נוספות.

עוד חשוב לזכור כי נכון להיום NVIDIA שולטת בשוק כרטיסי המסך לשרתים וליישומי בינה מלאכותית. למעשה, רוב סביבות העבודה המודרניות לתחום הבינה המלאכותית עוברות כל הזמן אופטימיזציה והתאמה ל-CUDA ולשאר הפתרונות והפלטפורמות של NVIDIA. הדבר צפוי להקשות עוד יותר על Huawei שכן לא יהיה פשוט לשכנע חברות פיתוח וספקיות שרתים לעבור מהפלטפורמות של Nvidia לאלו של Huawei שטרם קיבלו אופטימיזציה וטרם הוכיחו את עצמן בשוק.

באשר לגיימרים, טרם נחפש מידע אשר שולל או מאשר את כוונותיה של Huawei למכור כרטיסי מסך לגיימרים. לאור העובדה ש-Huawei מוכרת ומייצרת מחשבים ניידים אפשר לשער כי בעתיד היא תרצה לשלב כרטיסי מסך בייצור עצמי וכמה שפחות חומרה של יצרניות אחרות אך מדובר בהשערה בלבד. אנחנו בהחלט מקווים לראות כבר ב-2020 תחרות גדולה יותר בתחום כרטיסי המסך, בין אם Huawei תיכנס לשוק ובין אם אינטל תעשה את זה. מה שבטוח הוא ששנת 2020 הולכת להיות מעניינת במיוחד.

מה דעתכם? האם ל-Huawei יש סיכוי בתחום כרטיסי המסך? הייתם רוכשים כרטיס מסך של Huawei אם היו להם דגמים לגיימרים? ספרו לנו בתגובות.

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות טוני מלינקוביץ'

העורך הראשי של האתר ומתכנת בזמני הפנוי.

ממליצים לכם

חברת TSMC תגבה מחיר גבוה יותר לשבבים שייוצרו בארה"ב ואירופה

בשנים האחרונות האיחוד האירופי וארה"ב מזרימים עשרות מיליארדי דולרים ליצרניות השבבים המובילות מהמזרח במטרה לעודד …

דילוג לתוכן