garbage_IoT

אשפה, IoT והמון כסף שנעלם כמו זבל.

פעם משאית האשפה היתה עוברת רחוב רחוב כל יום או יומיים ומפנה את הפחים וחוזר חלילה.

הפקקים בבוקר ברחובות הקטנים היו סיוט של כל נהג ומכוניות האשפה היו חוזרות על הסיבוב יום אחרי יום ברעש רב והמון גזי פליטה של המשאיות.

מאז דברים השתנו. לעולמנו נכנס מושג שנקרא IoT  שזה קיצור של Internet of Things כלומר "האינטרנט של הדברים" ואיך זה קשור לכתבה?

http://images.indianexpress.com/2017/05/iot-759.jpg

עכשיו אתם שואלים את עצמכם למה בכלל טרחנו לכתוב על זבל ? הסיבה היא טכנולוגית וקצת יותר מזה.

בערים מסויימות יש "פחית טמונים" שהם פחי ענק שנמצאים מתחת לאדמה עם פתח עילי שמשאית מרימה אותם ושופכת את האשפה לתוך המשאית וכך המשאית עוברת רק פעם בכמה ימים.

בשנים האחרונות נוספו כמה טכנולוגיות מעניינות לאיסוף האשפה.

בפחים הטמונים הללו (בחלקם כמובן) יש סנסורים שיודעים כמה מלא הפח. כשהפח מגיע לתפוסה מסויימת שנקבעת על ידי הרשות המקומית הפח מדווח למוקד שהגיע הזמן לרוקנו והמשאיות מגיעות לפחים שדורשים ריקון וכך נחסכות שעות רבות של הסתובבות המשאיות של קבלני האשפה וכך נחסך כסף רב לרשות המקומית והרבה פחות פקקים מיותרים.

עוד טכנולוגיה זיבלית מעניינת היא ברקודים או שבבי RFID (שהם שבבים שמשדרים אותות רדיו בדומה לטכנולוגיית ה NFC שקיימת היום בהמון טלפונים) על הפחים הירוקים החביבים שנסרקים על ידי משאיות הזבל שמרוקנות אותם. כך ניתן למדוד כמה פחים מרוקנים, באיזה סדר ובאיזו מהירות.

אחד הפרוייקטים המעניינים בתחום נעשה כיום בעיריית גבעתיים. העירייה הצליחה לחסוך כמויות אדירות של כסף בהסכמים שלהם עם קבלני פינוי אשפה.

במקום לעבור את כל הפחים בעיר כל יום יומיים ואי אפשרות לדעת כמה פחים באמת רוקנו וכמה אשפה נאספה השינוי גרם לזה שיש דו"ח מדוייק לגבי הפחים שרוקנו, הפחים שביקשו שיבואו לרוקן אותם, כמה אשפה נוצרת בעיר (הפרוייקט עדיין בפיתוח)

פעם הרשות המקומית היתה חותמת על הסכם כמותי של כמות פחים שמרוקנת וזהו. החוזה נחתם והקבלן קיבל תשלום בלי שום אפשרות לפקח ולדעת כמה באמת נאסף, באיזו תכיפות, באיזו מהירות וכל חישוב שלו היה קובע.

ועכשיו הכל שונה.

וכדי שלא יהיה משעמם לקוראי הכתבה היינו שמחים אם הייתם בודקים אם בעיר, ישוב, כפר שלכם מתחילים לישם פתרון חכם לפינוי אשפה. לבדוק האם ראשי הישוב שלכם דואגים לכספי המיסים שלכם או למישהו אחר ומישמים טכנולוגיות כדי להוריד את כמות הרעש, עשן, וחיסכון בכספי המיסים שלכם לטובתכם.

אז מה קורה אצלכם ?

נשמח אם תגיבו ותחלקו  את הכתבה הלאה.

אחד הגורמים למחשבה על פרסום הכתבה היא הכתבות על השחיתות בשלטון המקומי בארץ. אולי מחשבה שלנו ושאלות שלנו לממונים על התחום באיזור מגורינו יעשו שינוי שיגרום לפחות דליפת כספים מהקופה הציבורית שלנו לכיסים של כל מני אנשים.

 

https://telephonyme.com/wp-content/uploads/2017/07/waste.png

תגובות פייסבוק
מוזמנים להצטרף לערוץ שלנו PlonterTV

אודות Y2Work

מקינטושאי, רסבריסט, חולה קומיקס, מד"ב וטכנולוגיה

ממליצים לכם

לא רק מעבדים: אינטל חושפת שלל פיתוחים בכנס המפתחים השנתי שלה

אינטל (Intel) חשפה בכנס המפתחים השנתי שלה בארה"ב את מעבדי Meteor Lake אשר מביאים עימם …

דילוג לתוכן